top of page

Mijn tips en tricks voor bloggers


Hi,

Vandaag heb ik een stukje waarin ik tips geef om een blog bij te houden. Want de meeste mensen vinden een blog maken erg leuk, maar zodra ze elke week een stukje online moeten zetten haken ze af. Ook geef ik mijn mening over bloggen en wat ik er allemaal aan over heb gehouden. Dus het is ook meteen een evaluatie. Ik vind bloggen heel erg leuk. Ik vind het heel erg leuk om elke week een nieuw stukje online te zetten over iets wat ik leuk vind. Mijn tip is daarbij om voor je blog een onderwerp te kiezen dat ook echt bij je past en waar je echt veel stukjes over zou kunnen maken.

Van bloggen kan je ook erg veel leren. Ik heb er bijvoorbeeld van geleerd hoe je stukjes goed kan laten lopen en mijn spelling is ook verbeterd. Verder leer je om websites in elkaar te zetten en met websites te werken. Dat is ook handig voor je toekomst. Goede reden om gewoon een blog te hebben. Ook leer je over de stukjes die je schrijft. Door mijn betoog heb ik veel meer geleerd over hoe fashion eigenlijk gemaakt wordt en wat mode eigenlijk is. Mijn tweede tip is dus dat je stukjes moet maken waar je zelf ook iets over zou willen leren. Want als je er eenmaal aan begint dan moet je er ook meer over gaan zoeken.

Zorg ook dat je tevreden bent met je blog. Zorg dat je elke keer als je je blog opzoekt helemaal blij wordt van het uiterlijk en natuurlijk van de kopjes. Ik heb heel erg lang aan mijn blog gewerkt en ben nu heel erg blij met het uiterlijk en het resultaat. Hij is basic maar toch professioneel, daar ben ik heel erg tevreden mee. Ook lees ik alle kopjes na om te kijken of ik tevreden ben met hoe de zinnen lopen. Dus mijn derde tip is om je kopjes na te lezen om te kijken of je er tevreden mee bent. En of je tevreden bent met het uiterlijk zodat je het ook leuk vindt om er na te kijken.

Ook ontwikkel je tijdens het schrijven van stukjes je schrijfstijl. Je leert hoe je je eigen woorden gebruikt tijdens het schrijven. Ik heb er ook een hele eigen schrijfstijl mee ontwikkeld zo kan je bijvoorbeeld zien dat ik elk stukje begin met "Hi," dat hoort bij mijn schrijfstijl. Dus tip drie is: zorg dat je een eigen schrijfstijl ontwikkelt zodat je aan een kopje ook echt kan zien dat jij het geschreven hebt. Dan is je blog veel meer eigen.

Lees ook blogs van je vriendinnen (als die een blog hebben) en van mensen waar je graag de blog van leest. Ik hou heel erg van de blog van jiami daar van leer ik ook veel voor het schrijven van mijn stukjes. Ook van de blogs van mijn vriendinnen leer ik veel. Mijn vierde tip is dus om andere blogs te lezen en er een reactie te plaatsen en reacties van anderen te lezen. Want daar heb ik ook veel van geleerd.


Uitgelichte berichten
Recente berichten
bottom of page