top of page

Kleine kamer, veel meubels?!

Hi,

Vandaag heb ik iets speciaals: ik doe een collab met mijn beste vriendin (Simone)! Zij heeft ook een hele mooie blog: www.simoneelengkeek.jimdo.com neem daar zeker een kijkje! Simone gaat vertellen over hoe je een grote kamer niet leeg of kaal kan laten lijken. En ik ga het erover hebben hoe je een kleine kamer niet te druk of te vol kan laten lijken maar er wel veel meubels in kan proppen.

 

Ik heb zelf niet een grote kamer maar ik heb laatst ervoor gezorgt dat het veel groter lijkt en meer in past. Ik wil die tips graag met jullie delen. Mijn kamer is nog niet helemaal af ik wil er nog een make-up tafel in plaatsen maar dat komt nog wel. Okay genoeg geklets hier komen de tips: Als eerste zorgde ik ervoor dat mijn kamer niet de donkere kleuren had. Dat heeft een reden want donkeren kleuren zorgen ervoor dat je kamer er heel klein uitziet. Kleiner nog dan normaal. Dat komt doordat donkere kleuren ervoor zorgen dat de hoeken wegvallen, en zonder hoeken word de kamer veel kleiner. Gebruik daarom lichte kleuren. Dat hoeft echt niet wit te zijn, bijv. licht blauw of licht groen is ook prima. Deze kleuren laten alle hoeken uitkomen. Dat maakt je kamer dus groter lijken. Nu nog groot houden dus we gaan door naar de meubels. Als eerste moet je ervoor zorgen dat je niet te diepe meubels gebruikt. Die springen namelijk je kamer uit. Dat maakt je kamer ook veel kleiner en dat wil je niet hebben. Zorg dus dat alles een beetje op een lijn zit. Hier heb ik een tip die ik zelf heel fijn vond maar dat moet gewoon puur uitkomen en dat moet je fijn vinden. Ik heb namelijk een slaapbank. Dat vind ik heel fijn want daardoor kan ik overdag gewoon een bank in mijn kamer hebben en 's nachts een tweepersoonsbed. Dit vind ik een hele fijne optie omdat ik dan overdag toch meer ruimte heb. Ook heb ik een hoekbureau dan neemt dat gewoon een hoek in en niet een hele muur. Als laatste heb ik een tip om hoge kasten te nemen en niet in de breedte te gaan.

 

Nou dat was het alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en er iets aan handen. Neem ook zeker een kijkje op de blog van Simone haar stukje komt binnenkort online.

Liefs Nikki! (binnenkort komen er nog foto's)


Uitgelichte berichten
Recente berichten
bottom of page